قیف بازاریابی یا Marketing Funnel (قیف فروش یا Sales Funnel) چیست؟

جمعه 27 مهر 1397
23:52
TMBA

قیف فروش یا Sales Funnel چیست؟

شاید اصطلاح قیف فروش یا Sales Funnel طی سال‌های اخیر رواج یافته باشد، اما مفهوم آن چندین دهه است که در ذهن فروشندگان وجود دارد.قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی (Marketing Funnel) یا قیف درآمد (Revenue Funnel) هم گفته می‌شود، مسیری است که یک مشتری راغب یا سرنخ یا Lead طی می‌کند تا به مشتری واقعی شما تبدیل شود.

جذب مشتری از اهداف مهم هر کسب‌وکاری است، چرا که از این راه باید کسب درآمد کرده و به حیات خودش ادامه دهد. برای همین منظور ممکن است که روزانه صدها ایمیل به مشتریانتان ارسال کنید، با شرکای بالقوه تماس بگیرید و هر کاری که می‌توانید برای موفقیت کسب‌وکارتان انجام دهید.

لید (Lead) چیست و چه نقش در بازاریابی دارد؟

Lead یا سرنخ یکی از اصطلاحات کلیدی در حوزه‌ی بازاریابی، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری است. لید در لغت به معنای هدایت است اما در بازاریابی منظور از لید، مشتری بالقوه جدیدی است که به محصول یا خدمات ما علاقه‌مند شده و با میل و رضایت خود، یک کانال ارتباطی در اختیار ما قرار می‌دهد. هرچه لید بیشتری به دست آورید، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت بنابراین بسیار اهمیت دارد که در لید سازی توانمند شوید.

می‌کند.

هویت برند شما چیزی است که این برند می‌خواهد بگوید، ارزش‌هایی است که برای آن اهمیت قائل است، اینکه شما چگونه بین مفاهیم برندتان ارتباط برقرار می‌کنید و احساسی که شما دوست دارید مشتری‌هایتان وقتی با شما وارد داد و ستد می‌شوند داشته باشند. همان‌طور که جف بیزوس می‌گوید:

یک لید دارای مشخصه های زیر است:


افزایش تعداد لید ها از آن جهت اهمیت دارد که اولاً در قانون فروش، ارتباط بیشتر می‌تواند منجر به فروش بیشترشود و دوما ارتباطی که در ایجاد یک لید به وجود می‌آید، از سمت مشتری شکل می‌گیرد و این شانس فروش را دو چندان خواهد کرد.

هویت برند | عناصر هویت برند | تعریف هویت برند | Brand Identity | تصویر برند

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) چیست؟

قیف بازاریابی ، شبیه سازی فرآیند تبدیل لید به مشتری است که درک مناسبی از این فرآیند را از لحاظ بازاریابی و فروش به این دو تیم می‌دهد. بخواهیم خیلی خلاصه توضیح بدیم این شکلی میشه: در بالای قیف تعداد زیادی لید وارد قیف می‌شوند و هر چه که پایین‌تر می‌آید، سرنخ هایی که احتمال مشتری شدنشان بیشتر است می‌مانند و کم کم این مشتریان احتمالی وارد مرحله تصمیم‌گیری می‌شوند و در نهایت چیزی که از قیف بیرون می‌آید، مشتری است که محصول و خدمات ما را خریده است.


[ بازدید : 298 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش فروش و بازاریابی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]